Cum se lucreaza cu un consultant de marketing si vanzari?

CUM SE LUCREAZA CU UN CONSULTANT DE MARKETING?

Un consultant de marketing inseamna o mana de ajutor pentru Profitul tau! Daca ai o viziune pe care oamenii tai nu o pot realiza sau dacă vanzarile au inceput să scada sau nu mai cresc, desi faci eforturi considerabile promotionale, atunci, cu siguranta, ca te vei intreba CUM SE FACE EXTERNALIZAREA SERVICIILOR DE MARKETING catre un consultant de marketing bun.

Ai investit o gramada de bani si lucrurile nu merg chiar cum ti-ai dorit? Nu iti este clar de ce se intampla toate acestea?

Cu siguranta, daca alegi sa lucrezi cu un consultant de marketing externalizat (freelancer sau agentie), vei gasi cauzele si ce trebuie facut ca treaba sa mearga din nou, asa cum iti doresti!

De fapt, iata cum se procedeaza!

In funcție de situația concretă și de resursele alocabile, un consultant de marketing externalizat (freelancer sau agentie) stabileste impreuna cu clientul care ii sunt nevoile si care sunt costurile aferente de timp si de bani a proiectelor de consultanta care raspund acestor nevoi.

Un consultant de marketing bun pentru tine va fi intotdeauna constient ca pachetul de consultanta trebuie centrat pe problema clientului.

In mod obligatoriu, acesta va contine:

  • micro-audit de marketing,Consultant de marketing, branding si vanzari
  • elaborarea unui plan de marketing  si vanzari  personalizat,
  • programele de implementare,
  • monitorizare prin telefon și email.

Costul acestui pachet de consultanta difera de la un consultant de marketing la altul si depinde foarte mult de situatia concreta pe care trebuie sa o rezolve.

Pentru externalizarea serviciilor de marketing, colaborarea cu un expert de marketing poate merge pana la un proces complet de consultanta de tip abonament lunar, estimat in functie de volumul de lucru aferent.

In practica, pentru proiecte punctuale legate de branding (de exemplu, un design de ambalaj), se poate alege și tarifarea orară.

Ce urmează?

Orice consultant de marketing va oferi instrumente concrete de lucru, de care afacerea ta are nevoie: rapoarte ale studiilor de piata, analize SWOT, rapoarte de audit, planuri de marketing, instrumente de măsurare a impactului, calendare de implementare, instructiuni cu privire la derularea actiunilor de promovare, documente aferente managementului de proiect.

Apoi se poate continua cu implementarea proiectului de consultanta de marketing traditional sau de marketing si promovare online.

vezi si:

PORTOFOLIU BRANDING

Avantajele serviciilor de marketing externalizate

Cum se face auditul de marketing fundamentat?

Cum se face planul de marketing eficient?

Despre consultanta de marketing, branding si rebranding

Consultanta de branding, in 6 pasi

Cosmin-Ursache---Lasa-un-mesaj!